Jest to relatywnie “młoda” metoda druku etykiet. Mimo że jej początki datuje się na lata ‘90 ubiegłego wieku, szybko zyskała liczne grono zwolenników. Druk cyfrowy etykiet, bo o nim mowa, ma ogrom zalet i jest coraz częściej wybierany przez zleceniodawców.
Na czym dokładnie polega ta metoda i dlaczego tak szybko stała się tak popularna? W tym tekście znajdziesz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania!
Druk cyfrowy etykiet polega na przenoszeniu danych, które znajdują się w plikach cyfrowych, na podłoże do zadruku przy pomocy specjalnych maszyn i środków barwiących. Sprzęty drukujące pracują w technologii laserowej. Oznacza to, że nie posiadają matrycy, a cylinder, czyli fotoreceptor. Podczas procesu drukowania, naświetla się on wiązką laserową, dzięki czemu tworzy obraz utajony, nanoszony w dalszej kolejności na etykietę i odpowiednio z nim zespolony.
Mimo że brzmi to dość skomplikowanie, uwierz, że wszystko przebiega naprawdę sprawnie i szybko!
Jak już wspomnieliśmy, druk cyfrowy - zarówno etykiet, jak i innych niewielkich wyrobów poligraficznych - niesie za sobą ogrom korzyści. Poniżej przedstawiliśmy tylko część z nich. Są to jednak zalety, które stają się najlepszymi argumentami dla osób, które przedstawiają druk cyfrowy jako jedną z naprawdę korzystnych technologii. Szczególnie, jeżeli mowa o druku niskonakładowym!
Do zalet metody cyfrowej zaliczają się przede wszystkim:
Być może aż trudno Ci uwierzyć, że druk cyfrowy może mieć tyle zalet. Są to jednak fakty, przetestowane już przez miliony Klientów, którzy wybrali tę metodę druku swoich etykiet czy innych materiałów marketingowych, sprzedażowych itp.
Mimo wszystkich zalet druku cyfrowego, nie możemy jednak nie wspomnieć, że nie sprawdzi się on równie dobrze do materiałów każdego typu i nakładów różnej wielkości.
O ile jest wręcz stworzony do małych i średnich nakładów, w przypadku naprawdę dużych ilości rekomenduje się najczęściej inne metody druku. Jeżeli chodzi natomiast o rodzaj materiałów drukowanych, najczęściej wybiera się go właśnie do druku etykiet, wizytówek i wszelkich innych niewielkich wyrobów poligraficznych. W przypadku większych materiałów do druku, jest on już polecany rzadziej.
Dodatkowo, druk cyfrowy wykorzystuje się często do obsługi kursów, konferencji czy targów. Zdarza się również przy użyciu tej metody drukować niewielkie nakłady książek czy gazet.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie doboru metody druku do swojego zamówienia? Skontaktuj się z nami - chętnie Ci pomożemy!
Druk cyfrowy etykiet jest naprawdę popularną metodą druku. Wybiera go tyle osób przede wszystkim dlatego, że wyróżniają go niskie koszty, szybki czas realizacji (przy niewielkich nakładach czasami niemal “od ręki”) oraz wysoka jakość wydruku.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że metoda cyfrowa nie będzie najlepsza dla wszystkich. Każdy jednak, kto potrzebuje szybko wydrukować niewielkie nakłady etykiet czy kodów kreskowych, powinien rozważyć przede wszystkim właśnie ją!Nasza drukarnia Różak Etykiety oferuje profesjonalne wsparcie i druk etykiet przy wykorzystaniu różnych technologii. Sprawdź, co będzie najlepsze w przypadku Twojego zlecenia (z przyjemnością Ci doradzimy) i skorzystaj z usług fachowców w każdym calu!
Etykieta produktu a jego opakowanie - czy rzeczywiście zawsze powinny stanowić spójną całość?
Świadomość ludzi, jeżeli chodzi o ochronę środowiska, w tym procesy recyclingowe, jest coraz większa. Dlatego też tak istotny jest wybór odpowiedniego surowca, z którego powstanie zarówno opakowanie, jak i etykieta produktu. Przepisy nakładają na producentów konieczność opracowania czy też aktualizacji sposobów postępowania z odpadami.
Sprawdź, dlaczego zarówno etykieta produktu wraz z opakowaniem powinny stanowić spójną całość. Dodatkowo, z tekstu dowiesz się, jakie elementy są na etykiecie produktu konieczne zgodnie z obowiązującym prawem, a jakie tylko opcjonalne.
Zacznijmy od tego, że Dyrektywa UE dotycząca gospodarki odpadami nakłada szereg obowiązków. Producenci zostali poniekąd "zmuszeni" do poszukiwania nowych sposobów tworzenia opakowań i etykiet, by uniknąć powstawania zbyt dużych ilości nowych odpadów. Najlepiej w ogóle byłoby wykorzystywać jedynie materiały pochodzące ze źródeł odnawialnych czy recyclingu. Jak jednak wiadomo, stworzenie opakowania zrównoważonego nie zawsze jest możliwe.
Mimo że mogłoby się to wydawać proste, dobór odpowiedniego materiału do produkcji opakowań i etykiet potrafi być skomplikowany. Już na etapie podejmowania decyzji, należy wziąć pod uwagę takie aspekty jak m.in.:
Oczywiście, to tylko kilka czynników, które warto przeanalizować. W rzeczywistości jest ich zdecydowanie więcej!
Może zdarzyć się też tak, że etykieta produktu oraz jego opakowanie nie będą w stanie tworzyć całości. Wówczas kluczowe jest zadbanie o znalezienie takiej etykiety, która będzie jak najprostsza do zdjęcia.
Na etykiecie produktu powinno się wtedy znaleźć oznaczenie o konieczności wrzucenia jej i samego opakowania do różnych pojemników na odpady.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 stanowi m.in., że każdy produkt spożywczy powinien zawierać niezbędne informacje na temat żywności.
Analizując wymagania dotyczące etykiet, należy również wziąć pod uwagę Ustawę o bezpieczeństwie żywności i żywieniu człowieka oraz Rozporządzenie w sprawie znakowania środków spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych.
Dokumenty te zawierają konkretne regulacje i procedury dotyczące etykiet, w tym także to, jakie elementy powinna zawierać etykieta produktu spożywczego.
Co do zasady, na etykiecie powinny się znaleźć informacje pozwalające na pełną identyfikację towaru.
Są to przede wszystkim:
Warto pamiętać, że informacje na etykiecie powinny być napisane w języku polskim.
Dodatkowo, istnieje wymóg ich zgodności ze stanem faktycznym (pod groźbą kary), czyli nie mogą wprowadzać w błąd w zakresie działania, cech czy właściwości środka spożywczego.
Co istotne, jeżeli produkt zawiera substancję czy mieszaninę niebezpieczną, na etykiecie musi znajdować się odpowiednia informacja lub należy umieścić na niej piktogramy/znaki bezpieczeństwa w celu ostrzeżenia użytkownika substancji.
Jak więc widać, dane na etykietach pełnią nie tylko funkcję informacyjną, ale i ostrzegawczą.
Zasady znakowania środków spożywczych obejmują również inne wytyczne, także te dotyczące wyglądu etykiety danego produktu.
Obejmują one m.in. wielkość czcionki, informacje, które muszą się znaleźć w polu widzenia, a także trwałość etykiet w przypadku produktów żywnościowych.
Zarówno w przypadku produktów spożywczych, jak i każdych innych, już na etapie projektowania powinno się zadbać o spójność etykiety oraz opakowania. Jest to istotne z wielu przyczyn. Są to nie tylko aspekty prawne czy związane z ochroną środowiska, ale i kwestie wizerunkowe.
Oczywiście, w zależności od rodzaju produktu, informacje niezbędne na etykiecie będą się różnić. W każdym przypadku jednakże kluczowe jest poinformowanie o producencie towaru, potencjalnym zagrożeniu, o ile takowe występuje oraz warunkach użycia.
Jeżeli interesuje Cię druk etykiet i wiesz, że najwyższą jakość zagwarantuje Ci jedynie skorzystanie z usług profesjonalistów, koniecznie sprawdź ofertę naszej drukarni!
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie druku etykiet produktów (spożywczych, choć nie tylko) i z przyjemnością porozmawiamy z Tobą o możliwościach i najnowszych trendach w tym zakresie.
Wybierzmy wspólnie najlepsze rozwiązanie w zakresie druku etykiet dla Twojego produktu!
Etykiety, mino że na pierwszy rzut oka mogą wyglądać bardzo podobnie, potrafią znacząco się różnić. Wiele zależy m.in. od technologii wydruku. Druk termiczny a termotransferowy - która metoda jest lepsza? Oczywiście, jak zapewne się domyślasz, nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. Postanowiliśmy jednak przybliżyć obie technologie, by ułatwić Ci podjęcie decyzji!
Metoda termiczna polega na przeniesieniu ciepła z głowicy termicznej na papier termiczny. Obraz lub tekst powstaje dzięki reakcji termochemicznej. Sprężyna, która naciska na głowicę drukującą, jest dociskana do papieru, co skutkuje ciemnieniem w odpowiednich punktach i - finalnie - drukiem tekstu lub grafiki. Co ważne - zadruk termiczny można uzyskać jedynie na specjalnym papierze termicznym.
Druk termiczny jest postrzegany jako relatywnie tani. Wiąże się to z brakiem konieczności zakupu tuszy, tonerów czy taśm barwiących. Nie da sie jednak ukryć, że drukarki termiczne mają jedno, znaczące ograniczenie - są wyłącznie monochromatyczne. Innymi słowy - stawiając na etykiety termiczne, musisz się liczyć z tym, że będą jednobarwne.
Mimo ograniczenia, o którym wspomnieliśmy powyżej, metoda termiczna ma wiele zalet.
Do korzyści wynikających ze stosowania druku termicznego (użytkowania drukarek termicznych) zaliczamy m.in.:
Trzeba jednak również wspomnieć o tym, że druk termiczny jest mniej trwały niż chociażby druk termotransferowy. Niekorzystnie wpływa na niego promieniowanie podczerwone, dlatego też zdecydowanie lepiej jest nie eksponować go na światło słoneczne, o ile nie jest to konieczne.
Drukarka termiczna jest stosowana przede wszystkim do wydruków etykiet samoprzylepnych - w magazynach oraz sklepach. W związku z faktem, że etykiety termiczne są mniej trwałe niż termotransferowe, nakleja się je najczęściej na produkty szybko rotujące.
Generalnie, termiczne drukarki etykiet są używane głównie tam, gdzie od wydruków nie wymaga się maksymalnej trwałości i ekstremalnej odporności na uszkodzenia. Tym samym, drukarki termiczne stosuje się do drukowania etykiet na listy czy też pudełka z cateringów dietetycznych, a także biletów parkingowych, paragonów oraz kodów kreskowych.
Jeżeli szukasz metody druku, która jest bardziej trwała niż termiczna, z pewnością powinieneś rozważyć druk termotransferowy. Jego popularność stale rośnie i nic w tym dziwnego. Druk termotransferowy ma naprawdę dużo zalet!
Technologia termotransferowa nie należy do skomplikowanych. Pozwala jednak uzyskać w prosty sposób trwałe i wytrzymałe etykiety termotransferowe.
Co istotne, druk termotransferowy może być kolorowy. Uzyskiwanie obrazu na etykiecie następuje przez podgrzewanie pigmentu, który jest zawarty w taśmie termotransferowej, a następnie przetransferowanie go na materiał eksploacyjny.
W przeciwieństwie do metody termicznej, drukarce termotransferowej do działania potrzebne są specjalne materiały eksploatacyjne. Są to m.in. taśmy barwiące, które stanowią obowiązkowy element sprzętu. To właśnie na roztapianiu pokrycia taśmy barwiącej opiera się zasada działania drukarki termotransferowej.
Mimo że wiele osób myli obie technologie, przedstawione przez nas w tekście, już na tym poziomie widać znaczące różnice. Jedno jest pewne - etykiety wydrukowane na drukarce termotransferowej są trwałe oraz odporne na warunki zewnętrzne.
Metoda termotrasferowa ma szereg zalet. Są to przede wszystkim:
Dodatkowo, do ogromnych zalet drukarek termotransferowych zalicza się to, że kolory drukowane na etykietach wyglądają równie dobrze nawet po długim czasie.
Druk termotransferowy jest wykorzystywany w wielu miejscach, natomiast etykiety tego typu znajdują zastosowanie w każdych warunkach.
O ile etykiety termiczne nie zaliczają się do trwałych, termotransferowe pozostają w niezmiennym stanie przez długi czas. Doskonale sprawdzają się w domu, w biurze, magazynie... Świetnie nadają się do znakowania produktów, półek czy nawet kabli.
Działanie drukarki termicznej i termotransferowej się od siebie różni. Podobnie jest z etykietami obu rodzajów.
Zadruk termiczny jest monochromatyczny i mniej trwały. Zadruk termotransferowy natomiast wyróżnia sie odpornością na czynniki zewnętrzne, trwałością oraz możliwością druku w kolorze.
W takim razie, mając do wyboru - druk termiczny a termotransferowy, na którą technologię lepiej postawić? Wszystko zależy już od indywidualnych oczekiwań i potrzeb.
Jeżeli jesteś zainteresowany drukiem etykiet i zastanawiasz się, która metoda będzie najlepsza w Twoim przypadku, zapraszamy do kontaktu. Chętnie Ci doradzimy i stworzymy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę. Dzięki temu, że mamy wieloletnie doświadczenie w branży, gwarantujemy, że dobierzemy dla Ciebie najlepsze rozwiązanie!
Druk fleksograficzny czy też - inaczej - fleksodruk, to jedna z metod drukarskich, która pozwala uzyskać efekt wypukłego tekstu. Nie bez powodu nazywa się go nierzadko najbardziej uniwersalną techniką druku. Daje wiele możliwości, dzięki czemu jest coraz częściej wybierany przez klientów, których interesuje wysokonakładowy druk etykiet.
Na czym polega druk fleksograficzny i jakie są jego zalety? Z przyjemnością odkryjemy przed Tobą najważniejsze cechy, a także możliwości druku fleksograficznego.
Początki druku fleksograficznego datuje się na lata 50. XIX wieku. W tym czasie, w USA, wyprodukowano pierwszą elastyczną płytę przeznaczoną do rotacyjnej maszyny drukującej. Zanim jednak ta technika drukarska została szerzej rozpowszechniona, musiało upłynąć wiele czasu. Dopiero w latach 30. XX w. druk fleksograficzny stał się bardziej popularny i - tym samym - częściej wykorzystywany. Było to związane m.in. z tym, że w tym czasie metalową czcionkę zastąpiono formą z gumy wulkanizowanej.
Możliwości, jakie daje obecnie fleksografia, są naprawdę imponujące. Współczesne maszyny fleksograficzne drukują z rozdzielczością zbliżoną do druku offsetowego. Coraz częściej posiadają dodatkowo zespoły lakierujące.
Fleksografia jest techniką druku wypukłego, która wykorzystuje ciekłe farby szybkoschnące i elastyczne formy drukarskie. Nowoczesne maszyny drukujące dają możliwości zadruku różnych podłoży, co sprawia, że metoda druku fleksograficznego jest tak uniwersalna i chętnie wybierana przez klientów drukarni.
Jeżeli zależy Ci na druku etykiet z wypukłym tekstem, które będą dodatkowo estetyczne i eleganckie, wybór techniki fleksograficznej może okazać się strzałem w dziesiątkę!
Jak już wspomnieliśmy, druk fleksograficzny posiada szerokie zastosowanie w produkcji etykiet i opakowań z różnych materiałów (tekturowych, kartonowych, plastikowych itp.).
Z uwagi na jego estetykę i walory dekoracyjne, wykorzystują go m.in. producenci kosmetyków, leków i suplementów, a także artykułów spożywczych.
Dodatkowo, biorąc pod uwagę atrakcyjne dla klientów koszty druku przy dużych nakładach, wybierają go głównie kontrahenci, którzy produkują na masową skalę.
Obecnie technika fleksograficzna ma bardzo duży udział w poligrafii branży opakowaniowej i, co warto podkreślić, wciąż dynamicznie się rozwija. Druk flekso ma ogrom zalet, co znacząco przyczynia się do nieustannego wzrostu jego popularności.
Do najważniejszych zalet druku flekso zaliczają się przede wszystkim:
Szukasz najlepszej techniki druku etykiet na dużą skalę? Koniecznie sprawdź możliwości, jakie daje druk fleksograficzny! Wybierz tę - dynamicznie rozwijającą się - metodę druku, a następnie wykorzystaj pełnię możliwości, jakie daje.
Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem spersonalizowanej wyceny, napisz do nas i przekonaj się, że mamy wiele do zaoferowania! W naszej drukarni fleksograficznej wykonujemy zlecenia w sposób profesjonalny, terminowy i z pełnym zaangażowaniem. Oferujemy wysoką jakość i atrakcyjne ceny!
Podstawowe, papierowe i foliowe wersje etykiet nie wyczerpują listy dostępnych produktów. Każda profesjonalna drukarnia etykiet ma w swojej ofercie również inne rodzaje materiałów charakteryzujących się specyficznymi właściwościami oraz niezwykle oryginalnym wyglądem, co sprawdzi się przy znakowaniu niektórych grup produktów, w tym towarów ekskluzywnych. Specjalne rodzaje etykiet to m.in. te, których powierzchnię zabezpiecza się specjalnymi rodzajami lakierów UV, nadając im delikatny połysk lub zachowując je w wersji matowej. To także etykiety satynowe, zdobione złoconym drukiem, wykonane na laminatach wielowarstwowych i wiele innych.
Jeśli wciąż zastanawiasz się, jakie etykiety wybrać, skonsultuj się z pracownikiem drukarni. Wskazując kategorie produktów, jakie zamierzasz znakować etykietami, pracownik podpowie, które ich rodzaj będzie w Twoim przypadku optymalnym wyborem. Oczywiście nie musisz zgadzać się z jego opinią. Wybierasz produkt o jakości wykonania odpowiadającej własnym potrzebom.
Najtańszym, podstawowym modelem etykiet są te wykonane na podkładzie papierowym. Etykiety termotransferowe (papierowe) sprawdzą się w środowisku suchym, w miejscach odizolowanych od szkodliwych czynników środowiskowych. Wykorzystuje się je do znakowania wielu typów produktów, w tym artykułów spożywczych i przemysłowych. Ich nazwa jest pochodną zastosowanej technologii wydruku – z wykorzystaniem kolorowej taśmy transferowej. Ich uproszczoną, bo jednokolorową wersją są etykiety termiczne, które wykorzystuje się m.in. do drukowania kodów kreskowych, znaków graficznych czy krótkich informacji o produkcie. W sprzedaży znajdziemy również różnorodne etykiety foliowe, w tym wykonane z folii PE i PP. Te pierwsze wykorzystuje się przede wszystkim do znakowania opakowań miękkich. Te drugie są znacznie sztywniejsze, ale i bardziej trwałe. Stosuje się je w przemyśle spożywczym, przy produkcji drobnych akcesoriów i tekstyliów. Na rynku znajdziemy również specjalistyczne etykiety samoprzylepne wykonane z takich materiałów jak nylon, bawełna czy satyna.
Tytuł projektu: „Wdrożenie innowacyjnego procesu produkcji oraz innowacyjnych produktów poligraficznych szansą na zwiększenie konkurencyjności Przedsiębiorstwa Wielobranżowego "ANNA" Zdzisław Różak”
Wartość projektu: 2 733 306,00 zł
Wartość dofinansowania: 999 990,00 zł
Cele i efekty projektu:
Nadrzędnym celem projektu jest podniesienie konkurencyjności firmy na rynku opakowań i znakowania produktów. Celem przedsięwzięcia jest także maksymalizowanie wartości przedsiębiorstwa oraz perspektywa generowania zysku w długim okresie.
Realizację celów umożliwi wdrożenie innowacyjnego procesu produkcyjnego, prowadzącego do wprowadzenia do oferty innowacyjnych oraz udoskonalonych wyrobów. Nowy proces będzie charakteryzował się poprawą produktywności w porównaniu do metod obecnie stosowanych w przedsiębiorstwie. Istotnym będzie także wdrożenie systemu informatycznego, który usprawni realizację procesów biznesowych oraz zapewni wykorzystanie możliwości wynikających ze zwiększenia poziomu zainteresowania ofertą drukarni. Podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstwa będzie więc możliwe dzięki znacznemu podwyższeniu jakości i atrakcyjności asortymentu, zwiększeniu możliwości produkcyjnych oraz usprawnieniu procesu obsługi kontrahentów.
Kluczowym efektem realizacji projektu będzie wprowadzenie do oferty innowacyjnych opakowań i etykiet o cechach niespotykanych obecnie zarówno w ofercie przedsiębiorstwa, ale również podmiotów konkurencyjnych na rynku polskim i europejskim. Oferta firmy zostanie poszerzona o następujące wyroby:
opakowania miękkie z laminatu z umieszczonym opisem produktu w alfabecie Braille’a,
ekskluzywne etykiety z drukiem wypukłym na produkty z branży spirytusowej,
etykiety z drukiem wypukłym na opakowania chemii gospodarczej.
Mając na uwadze powyższe, firma uzyska pozycję lidera w zakresie druku wypukłego w branży poligraficznej, co przełoży się na wzrost liczby zamówień, zwiększenie wolumenu sprzedaży oraz maksymalizację zysku przedsiębiorstwa. Intensywny rozwój podmiotu zainicjuje wzrost zatrudnienia. W ramach realizacji projektu zatrudnionych zostanie 2 handlowców oraz 1 osoba do działu produkcyjnego.
Poprzez wdrożenie na rynek innowacyjnych opakowań z umieszczonym opisem produktu w alfabecie Braille’a zwiększy się baza wyrobów przyjaznych osobom niewidomym i niedowidzącym, co powinno przyczynić się do zmniejszenia zidentyfikowanych nierówności. Rezultatem projektu będzie także zintensyfikowanie poziomu ponownego wykorzystania odpadów wynikających ze stosowania samoprzylepnych etykiet na produkty.
Projekt realizowany jest w ramach Osi priorytetowej 1: Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka, Działanie 1.5 Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw Poddziałanie 1.5.2 Wzmocnienie konkurencyjności kluczowych obszarów gospodarki regionu Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Jednym z najtańszych sposobów na znakowanie i opisywanie produktów niemal wszystkich typów jest umieszczanie na ich powierzchni estetycznych etykietek informacyjnych. Na rynku znajdziemy różne rodzaje etykiet z podkładem klejowym, które z powodzeniem można przytwierdzać do opakowań wykonanych z takich materiałów jak papier, karton, folia, plastik czy szkło. Wiele z nich charakteryzuje się dość specyficznymi właściwościami, dlatego warto przyjrzeć się im z bliska.